Κάνναβη και Αϋπνία

Κάνναβη και Αϋπνία

Μπορεί η κάνναβη να με βοηθήσει να κοιμηθώ; Εδώ είναι όλα όσα πρέπει να ξέρεις

Κάνναβη και Αϋπνία

(Αναδημοσίευση με μετάφραση από: HERB, “Can Cannabis Help Me Sleep? Here’s Everything You Need To Know” https://herb.co/marijuana/…/can-cannabis-help-sleep-myrcene/, Dan Ophaug, Jul 10, 2018)

Από τα τερπένια έως τα κανναβινοειδή, εδώ είναι το τι πρέπει να ξέρεις για τον ύπνο και την κάνναβη.
Για πολλούς ανθρώπους όταν σκέφτονται σχετικά με την κάνναβη, δυστυχώς έρχεται στο μυαλό τους μερικά ατυχή στερεότυπα. Σχετικά με το βαριεστημένος, το πόσο μπορεί να είναι νυσταγμένος ένας χρήστης κάνναβης όμως, μπορεί να υπάρχει κάποια δόση αλήθειας. Ένας αυξανόμενος αριθμός μελετών έχει δείξει ότι ορισμένες ποικιλίες κάνναβης μπορεί να είναι χρήσιμες ως βοηθητικά μέσα για τον ύπνο. Αλλά ποια είναι η κάνναβη εκείνη που μπορεί να βοηθήσει στο να πετύχουμε την ανάπαυση μιας καλής νύχτας ύπνου; Και πώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως μέρος μιας πιο ολιστικής εργαλειοθήκης για την ευεξία μας;

Η Επιστήμη του Ύπνου: Μπορεί η κάνναβη να βοηθήσει τον ύπνο;
Αν περάσεις λίγες μέρες χωρίς να έχεις την κατάλληλη ανάπαυση τη νύχτα και θα δεις το πόσο οδυνηρά εμφανής γίνεται το πόσο σημαντικός είναι ο ύπνος για τη γενική υγεία και ευεξία. Παρά τα χρόνια έρευνας, οι επιστήμονες δεν κατανοούν πλήρως τις λειτουργίες του ύπνου, ωστόσο, γνωρίζουμε ότι έχει αντίκτυπο σε πολλές βασικές μας λειτουργίες.
Η εκμάθηση και η μνήμη[1], για παράδειγμα, μπορεί να επηρεαστεί σοβαρά από τη στέρηση ύπνου. Χωρίς τον κατάλληλο ύπνο για να μπορέσουν οι νευρώνες να ανανεωθούν, εξαντλούνται. Αυτό δεν μας επιτρέπει να ανακαλέσουμε πληροφορίες ή να τις συντονίσουμε σωστά. Επηρεάζει τη μυϊκή λειτουργία, τη διάθεση και την ικανότητα εστίασης. Ανάλογα με το τι κάνεις στην δουλειά σου, αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει από μικρά λάθη ως και σε μεγάλα ατυχήματα. Και στην πραγματικότητα, τα ατυχήματα και οι τραυματισμοί που προκλήθηκαν από αϋπνία φέρεται να κοστίζουν στις ΗΠΑ κοντά στα 63 δισεκατομμύρια δολάρια[2].
[1] “Sleep, Learning, and Memory” (Ύπνος, εκμάθηση και μνήμη) http://healthysleep.med.harvard.edu/…/benef…/learning-memory
[2] Ronald C. Kessler, Patricia A. Berglund, Catherine Coulouvrat, Goeran Hajak, Thomas Roth, Victoria Shahly, Alicia C. Shillington, Judith J. Stephenson, James K. Walsh “Insomnia and the Performance of US Workers: Results from the America Insomnia Survey” (Αϋπνία και η επίδοση των Αμερικανών εργαζομένων: Αποτελέσματα από την έρευνα America Insomnia Survey) Sleep. 2011 Sep 1;34(9):1161–1171.https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3157657/
Περίληψη
“Στόχοι μελέτης: Για την εκτίμηση του επιπολασμού και των συσχετίσεων της ευρέως καθορισμένης (δηλαδή που πληρή τα πλήρη κριτήρια ICD-10, DSM-IV ή RDC / ICSD-2) αϋπνίας με την απόδοση στην εργασίας χωρίς συνωστικές συνθήκες στην έρευνα America Insomnia Survey (AIS).
Σχεδιασμός / Ρύθμιση: Μελέτη τηλεφωνικής έρευνας.
Συμμετέχοντες: Εθνικό δείγμα 7.428 απασχολουμένων συνδρομητών υγείας (ηλικίας 18+).
Παρεμβάσεις: Καμιά.
Μετρήσεις και αποτελέσματα: Η ευρέως προσδιορισμένη αϋπνία αξιολογήθηκε με το ερωτηματολόγιο Brief Insomnia Questionnaire (BIQ). Οι απουσίες από την εργασία και η ελλειπή εργασία (χαμηλή επίδοση στην εργασία που ορίζεται στη μέτρηση των ισοδύναμων χαμένων ημερών εργασίας) αξιολογήθηκαν με το ερωτηματολόγιο WHO Health and Work Performance Questionnaire (HPQ). Η ανάλυση παλινδρόμησης εξέτασε τις συσχετίσεις μεταξύ της αϋπνίας και των βαθμολογιών HPQ που ελέγχουν 26 συνωστισμένες καταστάσεις με βάση τα αρχεία αυτοαναφοράς και ιατρικών / φαρμακευτικών ισχυρισμών. Η εκτιμώμενη επικράτηση της αϋπνίας ήταν 23,2%. Η αϋπνία συσχετίστηκε σημαντικά με την απώλεια της εργασιακής απόδοσης λόγω παρουσίας (χ21 = 39,5, P <0,001), αλλά όχι απουσίας (χ21 = 3,2, Ρ = 0,07), με ετήσιο ατομικό επίπεδο αϋπνίας με προσκεντρισμό ισοδύναμο με 11,3 ημέρες απώλειας εργασιακής απόδοσης. Η εκτίμηση αυτή μειώθηκε σε 7,8 ημέρες όταν εισήχθησαν έλεγχοι για συνυπάρχουσες συνθήκες. Η ατομική αξία ανθρώπινου κεφαλαίου αυτής της καθαρής εκτίμησης ήταν $2.280. Αν υποθέσουμε προσωρινά ότι αυτές οι εκτιμήσεις γενικεύονται στο συνολικό εργατικό δυναμικό των ΗΠΑ, είναι ισοδύναμες με εκτιμήσεις σε ετήσια βάση για τον πληθυσμό των 252,7 ημερών και στα 63,2 δις δολάρια.
Συμπεράσματα: Η αϋπνία συνδέεται με σημαντικό κόστος στο χώρο εργασίας. Παρόλο που οι πειραματικές μελέτες υποδεικνύουν ότι ορισμένες από αυτές τις δαπάνες θα μπορούσαν να ανακτηθούν με προγράμματα διαχείρισης της νόσου της αϋπνίας, απαιτούνται δοκιμές αποτελεσματικότητας για να ληφθούν ακριβείς εκτιμήσεις της επένδυσης σε τέτοιες παρεμβάσεις από την άποψη του εργοδότη”.
Χαρακτηρισμένη με βάση τη διάρκεια, η αϋπνία είναι μία από τις κύριες αιτίες της απώλειας ύπνου και είναι εκπληκτικά κοινή στους ενήλικες. Σύμφωνα με την American Academy of Sleep Medicine[3]: * Το 30 έως 35% έχει σύντομα συμπτώματα αϋπνίας. * Το 15 έως 20% έχει βραχυπρόθεσμη διαταραχή αϋπνίας, η οποία διαρκεί λιγότερο από τρεις μήνες. * Το 10% έχει χρόνια διαταραχή αϋπνίας, η οποία συμβαίνει τουλάχιστον τρεις φορές την εβδομάδα για τουλάχιστον τρεις μήνες. [3] AASM, American Academy of Sleep Medicine https://aasm.org/
Πέρα από τη διαγνωσμένη αϋπνία, η αϋπνία μπορεί να προκληθεί από διάφορους άλλους παράγοντες, όπως πόνο, άγχος, PTSD και πολλές άλλες καταστάσεις. Και αυτές είναι μερικές από τις συνθήκες που μπορούν να αντιμετωπιστούν καλύτερα με τη χρήση κάνναβης.

Κάνναβη και Τερπένια: Πώς μπορεί το μυρσένιο να σε βοηθήσει να κοιμηθείς καλύτερα;
Καθώς συνεχίζουμε να διερευνούμε τις ιδιότητες των τερπενίων, ακόμη και οι έμπειροι καταναλωτές κάνναβης έχουν ανακαλύψει τη σημασία της επιλογής μιας συγκεκριμένης ποικιλίας για ένα συγκεκριμένο είδος εμπειρίας. Εν ολίγοις, τα τερπένια είναι έλαια που απαντώνται σε φυτά, όπως η κάνναβη, που παρέχουν τις γεύσεις, τα αρώματα και μερικά από τα θεραπευτικά αποτελέσματά της. Για παράδειγμα, εκτός από την κάνναβη, το μυρσένιο με την γήινη, μεστή και εσπεριδοειδής μυρουδιά του βρίσκεται τον λυκίσκο, στο θυμάρι, στο λεμόνι και στο μάνγκο. Αυτό εξηγεί το ελαφρώς περίεργο φαινόμενο των ταχύτερων και πιο έντονων επιπτώσεων που συμβαίνουν όταν καταναλώνεις κάνναβη αφού έχεις φάει μάνγκο.
[4] “Mango and Weed – A Match Made In Heaven” (Μάνγκο και κάνναβη – ένα παραδεισένιο ταίριασμα) https://herb.co/marijuana/news/mango-and-weed/
Μαζί με το άρωμα και τη γεύση της ποικιλίας, τα τερπένια βοηθούν επίσης και στην ταξινόμηση της κάνναβης. Γνωστοί από τους εμπειρογνώμονες της κάνναβης και τους αρχαρίους, οι όροι Indica και Sativa χρησιμοποιούνται συχνά ως κοινές ενδείξεις για τα πιθανά αποτελέσματα μιας ποικιλίας, αλλά ποιο είναι το χαρακτηριστικό που προσδιορίζει μια συγκεκριμένη ποικιλία κάνναβης ως Indica ή ως Sativa; Αυτή η σημαντική διάκριση εξαρτάται στην πραγματικότητα από την ποσότητα του τερπενίου μυρσένιο που υπάρχει σε μια δεδομένη ποικιλία. Οι ποικιλίες που έχουν συγκέντρωση μυρσενίου υψηλότερη από 0,5% ταξινομούνται συχνά ως ποικιλίες Indica. Συνήθως οι ποικιλίες Indica προτείνονται για χρήση από όσους υποφέρουν από αϋπνία και η έρευνα έχει δείξει ότι το μυρσένιο που βρίσκεται μέσα τους είναι υπεύθυνο για τις χαλαρωτικές, κατασταλτικές επιδράσεις[5] αυτών των ποικιλιών. Το μυρσένιο μπορεί να παράγει αποτελέσματα που επηρεάζουν θετικά άλλες καταστάσεις που προκαλούν αϋπνία, όπως στην ένταση, στον πόνο, στο άγχος και στην κατάθλιψη.

Η συνέχεια του άρθρου σε μορφή pdf εδώ

Υποβολή απάντησης